Varebytte er vist ikke det letteste i verden!

I slutten av august bestemte jeg meg for at jeg skulle gå til innkjøp av en ny sportsbh.
Jeg fant en jeg likte på Gymgrossisten.no og satt meg ned og la inn ordre på denne.
3 september kom hentelappen , genialt tenkte jeg , raskt og effektivt.
Når jeg kom hjem og pakket opp lå sportsbhen der , i str M , safe tenkte jeg når jeg bestilte og og med at jeg har favoritten fra Virus i str S.
Denne fikk jeg kun over hodet , så jeg ringte kundeservice samme dag og ba om å få bytte denne i noen str større og forklarte de også at de måtte skrive på siden deres at disse toppene er VELDIG små i størrelsene.
Damen jeg snakket med sa det kom til å ta et par dager for å behandle returen og at jeg snart fikk returseddel og hentelapp i posten.
Dette var selvfølgelig noe jeg slo meg til ro med , og selvfølgelig forstod.

Så prosessen var som følger
-Saken behandles
-Returseddel kommer i posten så jeg kan returnere den gamle
-Hentelapp på den nye kommer i posten , sammen med faktura så jeg må betale den nye.
-Når den toppen jeg skal returnere er motatt hos Gymgrossisten , sendes denne til sverige og det tar ca 14 dager for de og returnere mine penger for den nye sportstoppen.

Ok, da var det bare å ta tiden til hjelp tenkte jeg.
Dagene gikk , og jeg mailet de og spurte hvordan det gikk etter 1 uke , da fikk jeg beskjed om at saken fortsatt vat under behandling.
Det samme skjedde pr mail etter 10 dager , og jeg begynte virkelig å miste tålmodigheten.
Etter ca 14 dager ringte jeg og fikk samme svar.
26.sept fikk jeg mail om at de manglet noe på min innlogging/ min profil på deres nettside for å få saken behandlet videre.
Jeg sendte disse og ringte de et par dager senere , da fikk jeg beskjed om at saken … ja den var glemt!
Etter å kanskje ha vært litt streng i stemmen kastet damen seg rundt og i dag fikk jeg returlapp i posten… men ingen hentelapp.
TRAGISK!
1 måned har gått og jeg mister egentlig all lyst på å være mer samarbeidsvillig med Gymgrossisten.
Totalt 4 og mail 3 telefoner til kundeservice fra 3 september og fortsatt ingen 100% bytte.

Jeg skal love dere en ting , når denne byttehandlen som i grunn bare har vært et stort irritasjonsmoment kommer jeg ALDRI til å handle hos Gymgrossisten igjen , uansett om det er klær , kosttilskudd eller treningstilbehør. Om det er et så godt tilbud at jeg burde gjort det og det er en annen leverandør som har det til full pris , skal jeg på tro og ære betale full pris bare for å slippe en handel til hos Gymgrossisten.
Ikke en beklagelse en gang har jeg fått etter alle mail eller telefonsamtaler.
Jeg er sjokkert!

Jeg har handlet hos mange nettbutikker gjennom de siste årene , treningsrelaterte og ikke , og har aldri vært borte i makan til dårlig kundeservice.
Det å bytte varer burde ta like lang tid + noen dager MAX som den tiden det tar og levere en ny ordre.

Jeg byttet en tights hos Proteinfabrikken for en stund siden , varene jeg bestilt kom etter kort tid og returen av tighsten , med returskjema og alt tok 1 UKE! Ingen purringer pr mail eller tlf , i mellomtiden , en mail der jeg forklarte at tightsen ikke passet , returskjema kom og vips.. alt i orden!

Begge disse firmaene er store og kjente i Norge , og at det skiller så mye på kundeservice og effektiv behandling er for meg et stort sjokk.

Dagens lærdom  : Retur at produkter er aldri noe morro , og det er ekstra jobb , både for bruker og firma. MEN det er virkelig på slike saker man merker kundeservicen på kroppen !

Takk til dere leverandører der ute som strekker dere litt lengre for kundene deres , dere burde kanskje lært bort litt av dette til konkurrentene.
Og Gymgrossisten.no … jeg har i grunn vært ok fornøyd med dere tidligere , men nå er det slutt… jeg kommer aldri i livet til å anbefale deres nettbutikk til noen etter den servicen jeg har fått pr dags dato…

Jeg er spent på om denne sportstoppen noen gang blir brukt etter dette…
En smule oppgitt og greit irritert , men men…
Det var dagens utblåsning… Nyt torsdagen verden og verdsett god kundeservice

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »