Dagens middagstips : Gratinerte pannekaker

Pannekaker er alltid en vinner , men spiser du de bare som du gjorde når du var liten ? Med syltetøy el kanskje bare sukker på ?

Da kan du prøve å avansere litt med denne oppskriften =)

For å gjøre den litt sunnere kan du bruke en proteinpannekake oppskrift som grunnlag

Eksempel på grunnoppskrift

  • 100 gram havregryn
  • 3 egg
  • 1 dl Mager Kesam
  • 15 gram proteinpulver
  • 0,5 dl vann
  • Bakepulver og søtningsstoff

Hele røren gir 727 kcal, 59 gram protein, 25 gram fett og 65 gram karbohydrat. Med 7 pannekaker blir det da 8,5 gram protein, 3,5 gram fett, 9,2 gram karbohydrat og 103 kcal per pannekake.

Stek så kyllingkjøttdeig , bruk de krydder du liker best og tilsett litt pastasaus , eller om du hakker tomater og litt annet snacks og tilsetter selv.
Legg så kjøttet på pannekakene og rull de sammen , gratiner disse noen minutter i ovnen med litt ost på toppen.
Server gjerne med litt salat evt ved siden av.

Tips: Om du spicer opp kyllingkjøttdeigen er det faktisk veldig godt med mager vaniljekesam til =)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »